ponedeljek, 2. maj 2016

Iz teh mladih nikoli ne bo nič. Res?


Zadnje čase me vedno več znancev prijateljev in sodelavcev sprašuje , kaj misliš ali sem dober starš. In vedno imam odgovor; ne vem nisem tvoj otrok.
Zakaj mislim, da je to vprašanje najboljši odgovor. Razmišljala sem kaj definira dobrega starša. In prišla do ugotovitve. Ni enoznačnega odgovora. Zakaj?  Ker če bi rekla, da moraš biti strog, zadržan, ljubeč, pomočnik, nadzornik, sodnik, ……, ali karkoli drugega, bi posameznik z izbrano metodo otroka motiviral z napačnimi vzvodi.
Ne smatram, da sem najbolj pametna. A znam se pametno pogovarjati. Tudi z mladimi, mnogo mlajšimi od sebe. Veliko je takih, ki radi preživijo čas v pogovoru z menoj in opažam, da se mi pogosto zaupajo. Kje je skrivnost, so me vprašali? Sprejemam jih. Sprejemam njihovo mnenje. Dajem jim možnost, da se odločijo in jih ne enačim z napako. V pogovoru, jaz postanem poslušalec. Dovolim jim, da me poučijo kdo so, kaj hočejo in zakaj? Skozi leta izkušenj sem oblikovala svojo formulo. Morda vam lahko pomaga. Sestavljena je iz štirih korakov: Kako?

Faza odločanja (vedno obrazložim )
Življenje je sestavljeno iz samih odločitev. Bolj odraščaš več jih je. Če smatraš, da je težko, ko se odločaš med verzijo A in B, se motiš. Če se odločaš med dvema možnostima, lahko smatraš, da si veliki srečnež. (prehod v fazo učenja vrednotenja odločitve)

Učenje vrednotenja – iskanja koristi
V življenju se odločamo med veliko več možnostmi. Katera je prava? Ne vem. Četudi imam veliko več pomladi za seboj, ne vem. Če smatraš, da ti lahko pomagam pri odločitvi bom vedno tu zate. Pripravljena na pogovor. In četudi se bova skupaj odločila katera odločitev je prava se lahko zgodi, da izbira ne bo najboljša ali celo pravilna. In bo potrebno izbrati novo rešitev. (prehod v fazo razumevanja treninga)

Obdobje treninga
A to je življenje. In če misliš, da je to težko, ti povem, da ni. Je samo vaja, ker do 18. Leta so za vse tvoje odločitve odgovorni starši. Torej je to obdobje samo prostor za vajo, trening. Proces učenja. (prehod v fazo prevzemanja odgovornosti in odraslosti)

Prevzemanje odgovornosti
Kajti po 18. Letu sam prevzemaš odgovornost za vsako svojo besedo in vsa svoja dejanja. Če danes začneš trenirati, si do takrat samo pridobiš kondicijo v razmišljanju in ti bo lažje. Še vedno bo pa težko. Vsaka odločitev je zahtevna, ker vpliva tako na odločevalce, ostale načrtovane in nenačrtovane udeležence ali pa celo na izzid situacije.

In to ponavljam v tisoč in eni obliki. Prijazno a odločno z veliko razumevanja.


Ali lahko to isto formulo uporabimo v drugačni situaciji. Lahko. O tem prihodnjič.


"Vsi podatki na spletni strani so avtorsko zaščiteni in so avtorska last Ljiljana Pavković s.p. Komercialna uporaba vsebine brez pisnega dovoljenja je strogo prepovedana."

Ni komentarjev: