sobota, 30. april 2016

Kdaj iskrenost dobi novo obleko

Iskrenost. Ali je res tako zaželena, kot ji mnogi pripisujejo pomen. Si res vedno želimo slišati resnico? Tolikokrat slišano: »Jaz sem iskren/a in vedno vse povem.« Tudi jaz sem iskrena in vedno vse povem, pa se zgodi, da če tej isti osebi povem, iskreno MOJE mnenje, pridemo do trka mnenj. In kako naj bom iskrena, če …..
Situacija, prijateljica mi opisuje vikend dogodek. Dogovorjena je bila s svojim, da ob 10h odideta na pot. On je prišel po njo ob 9.55 in jo čakal do 10.20. Ko je končno prišla je z njegove strani prišlo do kritike:
»Pa a boš ti sploh kdaj točna?«

In ona komentira:«Si lahko misliš, kako je neučakan in vedno znori, čeprav ve, da vedno malo zamujam, saj veš tudi ti, doda na koncu in se zazre vame v pričakovanju mojega komentarja.

»No, verjetno bi tudi sama rekla kaj podobnega«, odvrnem.

Njene velike modre okrogle oči, postanejo ozke in ostre, kot puščice, tako v smislu pogleda, kot tudi v oblikovnem smislu. Zenice se razširijo, da se modrina popolnoma izgubi za črnino zenice. Lep tanek nosek se napihne, kot da bi bil polnjen s češnjami. Ustnice se od pritiska ena ob drugo popolnoma razbarvajo, a se zato barva ličnic sprehodi skozi vse odtenke rdeče, in se zaključi na prvi stopnji vijolične. Ko vse skupaj doseže vrhunec sledi eksplozija: oči se razprejo, nosnice zožijo, ličnice izginejo, kot posledica globokega vdiha in ustnice izstopijo, kot najbolj nabrekla sliva, ki poka pod pritiskom sočne vsebine. 
Temu sledi izbruh:«Pa kaj je s tabo, jaz sem iskrena s teboj in ti vse povem, ti pa tako.«

Stojim, gledam, nekajkrat ponovim posnetek dogajanja v svoji glavi in…..Jaaaa, moja mati je imela prav. Pusti iskrenost, ta te bo tepla. Če ne moreš biti tiho, daj malo vode v usta.

Iskrenost velja. Res velja. In ljudje jo imajo radi. Vendar samo pod enim pogojem. Če se strinjamo z njimi. Ko vaša iskrenost ni skladna z njihovo lastno percepcijo, mnenjem, pogledom na svet, okusom, načinom življenja, klubsko pripadnostjo, načinom prehrane, športnimi aktivnostmi, znanjem, lepoto, čutom za estetiko, politično pripadnostjo, znamko, …..ipd. Iskrenost izgubi popoln pomen. Take in podobne situacije so kritične točke preloma, ko iskrenost dobi novo obleko.


Iskrenost je lepa čednost. Do trenutka, ko se prenehamo strinjati s sogovornikom. 


"Vsi podatki na spletni strani so avtorsko zaščiteni in so avtorska last Ljiljana Pavković s.p. Komercialna uporaba vsebine brez pisnega dovoljenja je strogo prepovedana."

1 komentar:

Seba pravi ...

"Če ne moreš biti tiho, daj malo vode v usta." tole si moram pa zapomniti! Ne bo lahko z vsem tem spominskim ementalerjem v glavi ampak poskusiti se pa splača :)
Veš kake izkušnje z iskrenostjo imam sam... tisti, ki jo najraje trosi jo najtežje prenaša!
S svetlimi izjemami sicer :)