torek, 10. maj 2016

Kaj je to avtoriteta


On je taka avtoriteta! Rad bi bil avtoriteta! Kako postati avtoriteta?

Pa kaj v bistvu je avtoriteta? Ne, bom raje tako. Kdo v mojem življenju je predstavljal neko avtoriteto?

Babica, učiteljica za matematiko v srednji šoli, profesor za trženje na fakulteti, moja prva šefica in moja mentorica v službi.  

Babica. Ko sem se rodila je bila stara skoraj 67 let. Vedno mi govorila: »Za dobrim konjem se dviguje prah.« In verjetno mi zato ni bilo nikoli mar kaj drugi govorijo o meni. Vedno sem se ukvarjala s seboj. Druge pustim, da živijo svoje življenje.

Učiteljica za matematiko. Nikoli nisem bila spretna s številkami. Vedno mi govorila: »Lili vsaka formula je rešljiva na svoj način. Le počasi in potrpežljivo.« In danes je strpnost ena od mojih poglavitnih prednosti.

Profesor za trženje na faksu. Nekoč je rekel: »Znanje je največja investicija.« Verjetno zato strpno preberem vse. Če ne razumem, a me še vedno vsebina zanima,  raziskujem dokler ne najdem razlage, ki jo razumem.

Moja prva šefica mi je nekoč rekla:«Vem, da misliš, da vse znaš. Če boš poslušala, razmišljala in se učila, boš znala še več. Več kot jaz, ker sem veliko starejša od tebe in bom prej umrla. Če ne, boš vedno znala toliko,  kot zdaj.« Danes aktivno poslušam, razmislim in se šele nato odzovem. Vedno in povsod.

Mentorica v službi (danes prijateljica). Vedno, ko sem bila najbolj jezna ali celo besna mi je najprej povedala dober vic. Po sproščujočem smehu je resno rekla: »No zdaj je čas za odrasel in resen pogovor.« Danes najprej počakam, da me »zapusti« jeza, šele nato dovolim,  da me zapusti »beseda«.

Moje »avtoritete« so me usmerjale, razvijale in mi svetovale. Jaz sem samo črpala »navodila za življenje«.

Naučili so me: da ni važno,  kaj si drugi mislijo. Da sem edina, ki pozna svoj cilj. Da za pot do cilja potrebujem potrpljenje in čas. In da bo na tej poti nenehno potrebno krepiti znanje. Le to pa lažje storim,  če znam dobro zaznavati in poslušati. V ključnih situacijah pa je pomembno, da najprej ohladim razjarjeno »otroško« glavo in nato vklopim zdrav odrasel razum.


Moje avtoritete so imele moč, pozicijo in znanje. In to so znale uporabljati in ne zlorabljati. In to je po meni avtoriteta. 

"Vsi podatki na spletni strani so avtorsko zaščiteni in so avtorska last Ljiljana Pavković s.p. Komercialna uporaba vsebine brez pisnega dovoljenja je strogo prepovedana.

2 komentarja:

Seba pravi ...

To je to!

Unknown pravi ...

Lepo zapisano :)