Prijatelji mi rečejo rentgen. Opazovalka. Zakaj? V poplavi
učenja čustvene inteligence, komunikacijski in vodstvenih veščin, me zanima kaj
in koliko se ljudje naučijo.
Stojim v vrsti na pošti. Saj veste, danes pošta deluje kot
samopostrežna trgovina. Razgledujem si knjige, igrače, pisala, …. Pa me
predrami zadirčno nesramno: Pa sej sem vam že dala 10€!!
Vsi prisotni v pošti usmerimo pogled v žensko bitje, ki je
izgovorila stavek, ki v osnovi nebi bil nič posebnega, če nebi zvenel nekako
tako: Paaaa, sej sem vam dala 10€! Boldano beri z močnim poudarkom in
ne pozabite prebrati klicaj.
Ženska, bi rekla tam okoli štirideset, urejena. Zelo
urejena. Oblačila dajejo vtis poslovne ženske. Odločne poslovne ženske. Odločne
poslovne ženske, ki ve kaj dela. Odločne poslovne ženske, ki ve kaj dela in zna
upravljati s podjetjem. Odločne poslovne ženske, ki ve kaj dela in zna
upravljati s podjetjem in s seboj.
Res je, da njena zunanja podoba daje vtis resne poslovne
ženske, ki ve kaj dela in zna upravljati s podjetjem in s seboj. A njen način
izražanja je takoj demantiral zadnje, »upravljati s seboj«. Če bi dotična gospa
znala upravljati s seboj se nebi nikoli,
nikoli odzvala, s tako dozo
nevljudnosti. Tako pa je situacija vodila v analitično razmišljanje.
Ali obstajajo pravila obnašanja v pošti? Obstajajo. Tista
črta, ki preprečuje naslednjemu, da diha za ovratnik. V pošti ne smemo kaditi
in prepovedan je vstop psom. Kaj pa
pravila komunikacije, ali obstajajo? Ne. Še nikoli nikjer nisem prebrala, da
obstajajo pravila komunikacije za pošto. Nikjer ne piše: Ne derite se na
uslužbence pošte ali Prosim, bodite vljudni do uslužbencev pošte. Zakaj?
Verjetno zato, ker naj bi bila to osnova vzgoje.
Ali obstajajo neka splošna pravila komunikacije, ki naj bi
izhajala iz družbe same in bi bilo splošno razumljivo, da veljajo tudi za
pošto? Pravila sporazumevanja z ne tako eminentnimi uslužbenci, ki pa si ravno
tako, kot vsi zaslužijo spoštljiv odnos. Obstajajo. Če smo le primerno
socializirani in razumemo pomen dostojanstva. In zakaj to ne spoštujemo?
Na pošti se izgubi pomen vljudnosti??? Tiste osnovne
vljudnosti, ki si jo zaslužimo vsi. In jaz, kot opazovalka ugotavljam, da vljudnost
velja samo tam, kjer nam koristi, tam kjer pa od tega nimamo nič, pa smo lahko
nevljudni. Neandertalci.
In tu ključno zaključna ugotovitev mojega razmišljanja. Če
bi nas nekdo vprašal ali smo vljudni kot oseba, bi brez dvoma potrdili.
Naj bodo prve sekunde še tako pomembne za prvi vtis, a so
naslednje sekunde še toliko bolj pomembne za ohranitev in celo graditev odnosa
in predvsem tega, da svetu in ljudem okoli nas pokažemo, da znamo upravljati s
seboj. Da naš stil za oblačenje ne prikriva odrezavosti, nespoštljivosti,
nevljudnosti, mentalne zanemarjenosti, ……, vse te lastnosti nikoli niso in ne
bodo dober temelj za učenje komunikacijskih veščin. Kdorkoli smo (revni,
bogati, šolani, nešolani, beli, rumeni, upravljalci, izvrševalci, urejeni,
neurejeni, ….), in kjerkoli smo (doma, v službi, na rekreaciji, v restavraciji,
….)?
Zakaj? Zato ker je upravljanje s samim seboj ključ do
uspeha. Kjerkoli smo in karkoli delamo? Tudi na pošti.
1 komentar:
Amen!
Objavite komentar