O vodja, tvoje edino delo je voditi. Vzeti svoj vod in iti
po poti strategije družbe. Kako enostavno zveni strnjeno v en preprost stavek. In
vse skupaj se začne že pred jutranjo kavico.
Ne bom pisala o tem kakšen je dober vodja, o tem je napisano
veliko. Pisala bom o tem kar vam vaši člani tima nikoli ne povedo. Pa bi morali
vedeti.
Prva dva zapiska pred 15 leti……
Stanislav, član
prodajnega tima. Komercialist. Dober komercialist, a ne odličen. Dinamičen,
klepetav, iskren in včasih celo malo vsiljiv. Rad je v centru pozornosti, to se
vidi. Rad je pohvaljen in rad vidi da mu na glas priznamo dosežke. Njegov dvom:
Lili veš nisem slep, vidim, da vodje določene posle dajejo komercialistom. In
to me niti toliko ne moti. Moti me, da tem poslom, ki jih niso sami poiskali in
ustvarili ploskamo na sestankih. Včasih bi kar znorel.
Ingrid, članica
prodajnega tima. Uspešna. Zelo. Vedno med top komercialisti. In me pokliče.
Jezna. Zelo. Samo da ti povem, da nisem nič naredila, ker mi je "una šefica" naložila urejanje obrazcev za CRS bazo in delitev CD-jev tistim, ki so bili izžrebani v
nagradni igri. Pa tako sem hotela. Ta tvoja ideja je fenomenalna pa še v
izplačilu provizije bi se poznalo. Oprosti, obljubila sem ti , da bom del
tega projektnega tima a…..res sem jezna. Ni pošteno.
Oba bijeta bitko s poštenostjo. Oba sta se našla v
situaciji, ko poštenost vpliva na njuno produkcijo. Ko njuna bitka s
poštenostjo vpliva na uspešnost vašega tima.
Kaj sem naredila? Ne, nisem reševala situacij. Ne posegam
med vodjo in komercialista. Jaz le popravljam način razmišljanja in problemi se
rešujejo sami. Ne verjamete.
Moj odgovor
Stanislavu: Tvoja težava izhaja iz tvoje poštenosti. Imaš dve možnosti: v
bodoče ne sprejmi posla, ki bi ti ga poiskal šef ali pa mu reci, da si ne želiš
biti izpostavljen na sestanku. Lahko pa tako kot ostali aktiviraš zavedanje in
si priznaš, da si v posel vložil kar nekaj dela in da si zaslužiš pohvalo za
vloženo delo, če že ne za samostojno iskanje strank.
Moj odgovor Ingrid:
Vir jeze je v tvoji poštenosti in odgovornosti. Lepo je, da se zavedaš obljube,
ki si mi jo dala. Vendar, kot odgovorna oseba, veš, da je navodilo vodje
prioritetno, pred mojo prošnjo po sodelovanju v projektnem testiranju. Poleg
tega, aktivnosti, ki ti jih je dodelil vodja ponujajo vrsto prodajnih
priložnosti. V takih situacijah se vedno odločaš, ali boš dovolila, da jeza
ustavi tvojo produktivnost ali pa boš pošteno oddelala najprej to, kar ti je
naročil šef potem bova pa midve izpeljali projektno testiranje.
Imate svoje mnenje o tem. Zato ste vodja. Nekdo je v vas
videl kvalitete. Krepite jih. Krepite svoje vodstvene veščine. Ne dovolite, da
vaše vodenje raztrga zver imenovana nezadovoljstvo. Sprva zelo nepomembna in
nemočna, ko se rodi, a zelo močna in mogočna, ko se okrepi.
Kako? Naučite se poslušati svoje zaposlene. Naj bodo
komercialisti ali pa ne. Vi vodite svoj vod. In koristno je za vas, družbo in
vaš vod, da znate slišati tisto kar vam sporoča.
In za zaključek: če imate talent za vodenje, in očitno ga
imate, ker ste vodja, vaša odgovornost je uporabiti in krepiti ga. Naučite se dejansko
slišati vaše zaposlene. Zakaj? Vplivalo bo na rezultat.
Ni komentarjev:
Objavite komentar